cyfrowy urząd
Projekt „Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim" został zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013. Projekt swym zakresem obejmie 13 jednostek administracji rządowej województwa opolskiego. Przedmiotem projektu jest realizacja systemu informatycznego i wdrożenie narzędzi teleinformatycznych wspierających działanie i zarządzanie JAR w województwie opolskim.
Zrealizowana inwestycja polega na budowie platformy sprzętowo – programowej obsługującej jednostki administracji rządowej – Opolskiej Platformy Cyfrowy Urząd (OPCU) oraz na wdrożeniu Elektronicznego Zarządzania Dokumentami (EZD). Platforma e-usług umożliwia wyszukanie informacji o usługach poszczególnych urzędów administracji publicznej oraz pobieranie i wysyłanie dokumentów drogą elektroniczną.
Wdrożony system EZD umożliwi komunikację elektroniczną w ramach organizacji oraz pomiędzy jednostkami, a docelowo pozwoli na wyeliminowanie tradycyjnej formy pracy opartej o dokumentację papierową. Istotną zaletą EZD jest również transparentność działania urzędów i urzędników, która jest osiągana poprzez odzwierciedlenie wszystkich czynności wykonywanych w trakcie załatwiania spraw w systemie.
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007–2013
na podstawie porozumienia nr RPOP.02.02.00-16-013/13-00.